BARBELL CLASS

O zajęciach

Barbell Class czyli zajęcia z pełnym wykorzystaniem sztangi. Trening w którym doskonalimy technike dwuboju olimpijskiego tzn. Rwania i Podrzutu jak również elementy Powerliftingu czyli trójboju siłowego takie jak przysiad, wszelkiego rodzaju wyciskania, martwy ciąg. W ćwiczeniach dodatkowych kształtujemy motoryke, dynamike i koordynacje ruchową ciała. Barbell class to trening ekscentryczno koncentryczny wykorzystujący wszystkie partie mieśniowe w pracy z wolnymi ciężarami.

Zadania:
Kształtowanie poprawnej techniki do predyspozycji ćwiczącego.
Poprawa zakresów ruchowych.
Poprawa wszelkich cech motorycznych.
Zachowanie poprawnych wzorców ruchowych w treningach o dużej intensywności.

1. Rwanie- pierwszy z bojów olimpijskich w którym trzymajac sztange szerokim chwytem staramy sie bezpośrednio z ziemii unieść sztange nad głowe.

2. Podrzut- składa sie z dwóch elementów czyli zarzutu na klatkę piersiową i wybicia góry tzw. Podrzutu właściwego.

3. Przysiad z tyłu/przodu- doskonalenie wszystkich rodzajów przysiadów, poprawa techniki, dobór odpowiednich kątów ugięcia do predyspozycji ćwiczącego

4. Wyciskanie leżąc/stojąc- skupienie na jak najlepszym prowadzeniu sztangi wyciskanej nad klatkę piersiowa lub nad głowe tak aby uzyskać jak najwieksze przyłożenie siły.

5. Martwy ciąg i jego odmiany: królowa trójboju siłowego, bój w którym osiagane są bardzo wysokie ciężary ze wzglęgu na zaangażowanie najwiekszej liczby grup mięśniowych, nauka poprawnego ruchu dla kazdej z nauczanych technik.

Prawidłowa technika bojów jest zawsze na początku jednakowa dla każdego uczestnika zajęć, ale każdy klubowicz w obrębie czasu ukształtuje inną odmianę stylową. Zależy ona od indywidualnych właściwości anatomiczno- fizjologicznych. Odmienne stosunki długości poszczególnych części ciała, różne warunki biomechaniczne mają wpływ na styl podnoszenia sztangi podczas wykonywanych bojów. Istotnym czynnikiem wpływającym na styl wykonywania bojów jest stopień obszerności ruchów w stawach . Ważną cechą jest też gibkość oraz układ mięśni. W ćwiczeniach dodatkowych w dużym stopniu będziemy skupiać się właśnie nad poprawą zrywności, gibkości, obszerności ruchu. Osoba o wysokim stopniu gibkości i długim przekroju mięśnia daje większe możliwości rozwijania cech motorycznych, zaś dobre wytrenowanie cech motorycznych warunkuje technikę wykonywania bojów, co nadaje mu styl i pozwala na wykorzystanie sił bezwładności oraz ekonomiczne wykorzystanie siły mięśniowej.